Filmečky

Ledopády "Slovenského ráje".

Druhý den nás probouzí nádherné slunečné ráno s výhledem na zasněžené Vysoké Tatry.V plánu máme Sokoliu dolinu a nejvyšší ledopád ve Slovenském ráji (Závojový vodopád) výšky cca 70m.Lezeme ve dvojkách,dva štandy celkem tři délky.Pěkné lezení a zajímavá přírodní scenérie.Ve vrchní části je struktura ledu poněkud rozrušená,ale celkově krásná dlouhá lezenice.Sestupujeme po žebřících vedoucí okolo ledopádu a Hanzi i slaňuje.Ideální k jištění: tři vývrtky postupové a dvě štandovací,je možnost jistit i na železných konstrukcích (mostíkách).Tož je pokročilá doba a tak sestupujeme Sokolí dolinou podél Bílého potoka(romantické údolí po dřevěných mostíkách) až k Prielomu Hornádu.Odtud to je ještě 3 hod na parking, což nám při nočním přesunu nepřidává na optimizmu.Místama jdem zaledněným korytem Hornádu a kde se led noří pod vodní hladinu radči stoupáme na turistickou cestu.I tak toho máme vcelku dost,některá místa jsou vyledněná a mačky se nechtějí nikomu vytahovat,jsou zde i místa nepříjemná a nebezpečná.Cesty jsou většinou zajištěné řetězy traverzující nad řekou a korytem.A tak konečně dorážíme okolo 20 hod k autu.Za oba dny jsme naturistovali asi 25 km a nastoupali       metrů. No a aby to nebylo zas tak jednoduché,nemůžem natočit tranzita.Dva dny s teplotou -15 až 17°C dá baterce řádně zabrat..To je zákon schválnosti,ale s tím se vcelku dalo počítat.A tak nezbývá než najít někoho s autem.S Hanzkem jdem schánět civilizaci,máme štěstí že v autocampu Podlesok jsme natrefili na velmi příjemnou slečnou nebo paní,která je velmi ochotná a hned shání pomoc,dělá vše pro to abychom mohli dnes vyrazit k domovu.A tak nakonec přijíždí její otec p.Jakubec a jemu také velké díky,se nakonec daří Forda nastartovat.Je vidět,že dobří lidé stále žijí...Pak ještě poklábosíme,dáme po kapce a vyrážíme k našemu domovu.V Poličce jsme okolo 4 hodiny ranní.A alou spinkat.....Nezbývá než dodat.....krásný to výlet....a kéž by všechny akce končily jako v pohádce...