Tour Rock Highlands 2004

TOUR ROCK HIGHLANDS 2004

V pátek,v15,00hod.já  jedu ze Svitav do poličky ze školy na kole, i přes to,že pojedem na 24-hodinovku.Máma nás odvezla do Oldřiše,kde začíná naše akce,která nese název Tour Rock Highlands 2004.DO Oldřiše přijíždíme v 17,15.Lezeme po odštíplím balvanu tak 10 minut,takže se  s mámou loučíme v 17,35 a valíme směrem na Hlinsko,na Hápovku.Silně fouká proti nám a mě to pěkně sere a říkám si jestli to takhle bude celou cestu tak se na to pěkně vyseru a pojedu dom.O půl sedmé přijíždíme k Hápově skále a lezeme takovou dobrou věc.Máme najeto prvních11,3km.Na Hápovce je taky poslední světlo a tak vyrážíme v 18,38 na Rybenský Perníčky.Trošku jsme zabloudili ve vesnici,ale potom sme našli zkratku.Na Rybenských  Perníčkách je tma a my to tam obhlížíme,protože se nám do toho nechce,protože je po dešti.Nakonec to přece jenom šlo.Z Perníčků odjíždíme v 20,35 na sousední Zkamenělý Zámek.Začíná mrholit a padat hustá mlha.Na Zkamenělém Zámku jsme ve 21,07 a už není vůbec vidět,proto si pouštíme čelovky.Pouštíme se do těžší cesty,a to Hradební 5+.Tam to taky se mnou ustřelilo,a málem sem spadl.Naše cesta se výrazně zpomaluje díky husté mlze a dešti.Ve 21,23 pokračujeme k Milovským Perníčkům,kde jsme ve 21,50.Lezení trvá asi 12 minut.Dále pokračujeme v22,05 na Čtyři Palice.Tady nám trvalo lezení nejdéle,a to 20 minut.Po slezení začínáme hledat kola, protože není vidět přes hustou mlhu a já mám strach že je nenajdem.Po deseti minutách stálého hledání jsme  našli za stromem díky reflexních pruhů a odrazek na výpletu naše kola kde sme měli všechno jídlo jako třeba iontový nápoj a tyčky.A Tak sme mohli pokračovat v cestě.Když sme sjeli po cestě dolů do údolí,byla nám kosa.Začali nás zábst ruce.Museli jsme to vydržet a jet zase do kopce na Dědovu Hlavu.Tam jsme  museli hledat skálu místo kol.Zdržení tady trvalo jenom 5 minut a pak sme valili na Drátník,který byl na druhé straně údolí.Mně se tak nechtělo,protože sem chtěl spát.Na Drátníku je už 0,35 ráno a já pomalu usínám na kole,ale musím to vydržet.Na Drátníku silně foukalo a skála byla studená.Nejhorší bylo,že sme lezli Sokolí spáru a málem sem z ní vypad. Na Malínskou Skálu to byl jenom malý kousek,ale zato pěkně do kopce.I tady byla zima.Z Malínské odjíždíme v 2,10 za Černou Skálou,kterou jsme hledaliv černé lee,kde nebylo vidět ani na krok.Bylo to těžké rozhodování,jestli pokračovat v hledání,nebo jet jinam.Ale přece sme ji našli.Tak tady sme to vzaly radši lehčí cestou a bylo pěkně hnusný.Při odjezdu z Černé skály ukazují hodiny3,30.Musíme přidat ale najednou nás zmohla únava , a tak sme si lehli do nedalekého zvířecího krmelce pěkně do slámy.To se tak krásně leželo.Zachrápali jsme a probudili se o hodinu později něž sme měli,takže to potom byly mety do kopce.  Bílá Skála nás přivítala v 5,45.Nechtěně sme si spletli cestu a nalezli do projektu.Zdržení trvalo asi 10 minut a valili na Devět Skal v 6 hodin ráno.Na vyhlídce pozorujem krásnej rozbřesk novýho dne a začíná se oteplovat.Máme za sebou teprve polovinu cesty.Začínám pocitěvat únavu,nechce se mě nikam jet,už toho mám dost.Ale Devět Skal sme vyběhli choďákem a zase spěchali na další skály.Deset minut nám trvala cesta z Devíti na Lisovskou Skálu kde sme v 7 hodin ráno.Smažíme cestu s názvem K Slunci za 4.Začínají zpívat ptáci a z Lisovské odjíždíme v 7,25 odkud pokračujeme na Tisůvku,kde sme v 8,20.Vylezení a slezení cesty trvá asi 15 minut a nám zbývá už jen 11 hodin času.Ikdyž se to zdá hodně, není tomu tak ve skutečnosti.Na Hudeckou skálu byl velkej kopec s nejvyšším převýšení, a to 340 metrů.Sem hrozně ospalej a hledáme Hudeckou skálu,kterou sme ještě nikdy nenašli,ale ani teď nebyla spatřena.Cestou,v Kadově náhodně vedla kolem naší trasy hospoda.Neodmítli sme a šli alespoň na polívku.PO dojezení polívky čekal kopec pod Paseckou ale museli sme jet ještě na Kuklík. Máme najeto přes 73kilometrů. 45 metrů vysoká skalní stěna,která stoupá z vody ,je dosti náročná.Neskutečně dlouhý kopec na Paseckou Skálu jedeme 45 minut v kuse,takže nahře máme plný brejle tohohole podělanýho kopce.Na téhle skále sme lezli nejtěžší cestu, a to Odvedeneckou za 6+ a k tomu RP po tak náročnej cykloturistice!! K Vávrovce jedeme dalšíh 50 minut do kopce a z kopce...Z Vávrovky je pěknej výhled až k Novýmu Městu Na Moravě,který je za kopcem. Desetiminutová zastávka a jede se dál k vojenskému prostoru zvaný Pohledec.Tady já melu z posledního a končím pod Pohledcem. Taťka zavolal mamce,aby pro mně přijela a sám pokračoval v cestě.Z pohledce se vrátil asi tak za 20 minut a taky máma přijela s malým občerstvením jako třeba kafe a větrníky.Já sem nměl sílu ani zvednout kolo a tak to za mně udělala Mamka.Taťka už valí naBohdalec a my ho zdravíme z auta a držíme mu palce ať to stihne.Kdyby bylo lepší počasí tak by se to dalo stihnot s asi tak 2 hodinovou rezervou takže mu chybělo pár minut na dojetí 22 skal.

Taktika:byla jasná,co nejméně jídla a zbytečností jet pokud možno nonstop.Základem je moira a elasťáky s větrovkou proti případnému dešti,která se později ukazuje jako důležitá.Strava: pět mysli tyček,čokoláda a jonťák.Matroš: dvě čelovky,jedno halogenové světlo na kolo,turistická mapa a foťáky.

Kontakt

logo small

Pavel Hartmann
Polička, 572 01

Mobile: +732 649 364
Email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.